Oxygen Blue

Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014

Μας πήρε το..οοο ποτά…ααμι, μας πήρε ο πο…οοταμός!!!

του Γρηγόρη Γ. Καλύβα

Είναι αντιληπτό ότι το πολλά υποσχόμενο «ποτάμι», το κόμμα, η πολιτική κίνηση του δημοσιογραφικού αστέρα Σταύρου Θεοδωράκη, προσπαθεί να βρει ακροατήριο με στόχο να αποκτήσει κοινωνικά ερείσματα ώστε να πετύχει τους πολιτικούς του στόχους και να πολιτογραφηθεί ως η τρίτη πολιτική δύναμη στις επόμενες εκλογές.
Όλα αυτά είναι φυσικά θεμιτά και μακάρι οι άνθρωποι να πετύχουν τον πολιτικό τους στόχο αν και ο τρόπος που επέλεξαν να δράσουν δεν φέρνει τίποτα καινούργιο στην πολιτική διαδικασία παρά ακολουθεί την γνωστή παλαιοκομματική λειτουργία κάτι απόλυτα δικό τους θέμα που ωστόσο θα τεθεί στην κρίση της ελληνικής κοινωνίας όταν έρθει η ώρα της κάλπης.
Ωστόσο προσωπικά δεν περίμενα ποτέ να δω πολιτικό φορέα, χάριν των όποιων κομματικών ή πολιτικών σκοπιμοτήτων, να εξισώνει τα Μετέωρα με συγκεκριμένο χόμπι ορισμένων ανθρώπων καλώντας ουσιαστικά τα Μετέωρα με την χιλιετή παρουσία τους και την πλούσια ιστορία και παράδοση, την εθνική και πνευματική τους προσφορά, να χαμηλώσουν για να περάσουν από πάνω τους τα πλέον απίθανα χόμπι των «πολιτών του κόσμου».
Αισθάνομαι θλίψη, διαβάζοντας την παρέμβαση που υπογράφει ο περιφερειακός συντονιστής Θεσσαλίας, του ΠΟΤΑΜΙΟΥ, ο οποίος προφανώς μιλά από επίσημη κομματική θέση, να μας εξηγεί τα πολλά και ενδιαφέροντα περί αναρριχητισμού, για το πόσο καλοί άνθρωποι είναι, κάτι που δεν αμφιβάλουμε, και να μην λέει τίποτα για το περιεχόμενο των Μετεώρων.
Ειλικρινά θλίβομαι γι’ αυτήν την εξίσωση!!
Όμως πρέπει να γνωρίζουν τα κομματικά στελέχη του συγκεκριμένου κόμματός, ότι τα Μετέωρα δεν είναι μόνο ένα θαύμα της φύσης, δεν είναι βράχοι, δεν είναι περιβάλλον είναι και αυτά, αλλά δεν είναι μόνο αυτά.
Τα Μετέωρα είναι ένα φυσικό, πολιτισμικό και κυρίως ζωντανό θρησκευτικό, μοναστικό κέντρο της Ορθοδοξίας. Ένα μνημείο προστατευμένο από την UNESCO και από νομικό πλαίσιο που το αναγνωρίζει ως ιερό και απαραβίαστο με τρεις ζώνες προστασίας (ιερός χώρος, αρχαιολογικός, Α – Β αδόμητες ζώνες).
Και επειδή ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζεται ότι η ελεύθερη και χωρίς κανόνες δράσεις εντός του ιερού χώρου των Μετεώρων θα λύσει τα ζωτικά προβλήματα που έχει ο τοπικός τουρισμός και η τοπική οικονομία και θα απογειώσει την τοπική ανάπτυξη λύνοντας την ανεργία, πρέπει να γνωρίζουν οι κομματικοί κομισάριοι ότι ο τοπικός τουρισμός έχει άλλου είδους προβλήματα για τα οποία ουδείς μιλάει και πως η αύξηση του τουριστικού ρεύματος, είναι το τελευταίο στη σειρά πρόβλημα.
Παρά την ύπαρξη νομικού πλαισίου ο χώρος δέχεται μια σειρά δράσεις (υπαίθριο κάμπινγκ, κτηνοτροφία, θήρα, ελεύθερη πρόσβαση καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο κ.λ.π.), που αποδεικνύουν το ατελέσφορο του νόμου καθώς ούτε έλεγχος υπάρχει, ούτε κανόνες, ούτε αρχή για να τις επιβάλλει.
Η περιοχή μας αναμφίβολα είναι ιδανική στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού (ορεινός όγκος, Χάσια), κάτι που γίνεται άλλωστε, και δεν καθίσταται ανάγκη να ασκηθούν δράσεις επί του μνημείου πολλές εκ των οποίων όχι μόνο δεν συνάδουν αλλά και το αλλοιώνουν πέραν ότι ο όγκος του τουριστικού ρεύματος είναι τέτοιας δυναμικής που η περιοχή ήδη αδυνατεί να τον διαχειρισθεί. Άρα το επιχείρημα ότι η μη πραγματοποίηση του αναρριχητικού φεστιβάλ πλήττει την τοπική οικονομία, είναι ένα έωλο ψευτοδίλημμα και δεν ανταποκρίνεται στην στην πραγματικότητα.
Σε ότι αφορά ειδικότερα την αναρρίχηση πρέπει να γνωρίζετε πως σε απόσταση ολίγων χιλιομέτρων από την Καλαμπάκα (Αγιος Δημήτριος, Γάβρος Χασίων) υπάρχει ανάλογο των Μετεώρων σύμπλεγμα βράχων που, σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον δήμο, πληροί τις προδιαγραφές του αναρριχητισμού και κάλλιστα μπορεί να μετατραπεί σε αναρριχητικό κέντρο που θα φιλοξενεί τέτοιου είδους οργανωμένες δράσεις και είναι άξιο απορίας γιατί απορρίπτεται ασυζητητί.
Οι συνεχιζόμενες, ελεύθερα, αθρόα και χωρίς κανόνες, οργανωμένες δράσεις στον ιερό χώρο των Μετεώρων όχι μόνο προκαλούν την αλλοίωσή του αλλά παρεμποδίζουν σαφώς την άσκηση του μοναχικού βίου των οικιστών του επιφέροντας σοβαρές αλλοιώσεις στους ίδιους τους βράχους τα σημάδια των οποίων είναι εμφανή δια γυμνού οφθαλμού.
Σε κανένα μνημείο ανάλογης εμβέλειας των Μετεώρων ανά τον κόσμο δεν δύναται ο καθένας να ασκεί ελευθέρως δράσεις και μάλιστα χωρίς κανόνες και χωρίς άδεια. Αλήθεια, γιατί εδώ συμβαίνει και μάλιστα κάποιοι θεωρούν δεδομένο ότι μπορούν να ασκούν τέτοιες δράσεις;
Το Κ.Α.Σ ως γνωμοδοτικό – επιστημονικό όργανο δεν απαγόρευσε τον αναρριχητισμό στα Μετέωρα αλλά απέρριψε την συγκεκριμένη πρόταση της Ε.Ο.Ο.Α που ζητούσε 42 βράχους σε όλο το μετεωρίτικο βραχώδες σύμπλεγμα.
Οι δύο βασικές στοχεύσεις που οφείλουμε να κάνουμε ως πολιτεία, ως τοπική κοινωνία για τα Μετέωρα είναι η προστασία και ανάδειξη της Αγιομετεωρίτικης κληρονομιάς για να συνεχίσει το βασικό πλεονέκτημα, η μοναδικότητα του χώρου, να προκαλεί στους πολίτες του κόσμου το ενδιαφέρον για επισκεψιμότητα.
Ο Δημοσθένης έλεγε «μηδέ δίκην δικάσης, πριν αμφοίν μύθον ακούσης» (Μή βγάλεις απόφαση για κανένα, αν δεν ακούσεις το λόγο και των δύο πλευρών ) κάτι που επιβάλει να ακούσετε και την άλλη άποψη, την άλλη αλήθεια αν θέλετε και είμαστε απόλυτα σίγουροι πως αν ενημερωθείτε για την Αγιομετεωρίτικη κληρονομιά, για τον ρόλο του μετωρίτκου μοναχισμού αλλά και την προσφορά των σημερινών οικιστών τους, που αγωνίζονται μόνοι τους, χωρίς την οικονομική ή άλλη συνδρομή του κράτους, να ανασυστήσουν την μοναστική πολιτεία των 24 μοναστηριών, πολλά από όσα τώρα υποστηρίζετε, θα αντιληφθείτε πως είναι εκτός κοινής λογικής.

Τα ερωτήματα
Όμως τίθενται κάποια ερωτήματα που χρίζουν απαντήσεως από τα στελέχη του ΠΟΤΑΜΙΟΥ:
1.Γιατί δεν δείχνετε αντίστοιχο ενδιαφέρον για τα Μετέωρα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και ο χώρος και το μνημείο;
2.Γιατί δεν προβαίνετε σε ακτιβιστική δράση για τα προβλήματα που έχει ο τοπικός τουρισμός;
3.Γαιτί δεν ασχολείστε με τα προβλήματα που έχει το τοπικό Κέντρο Υγείας;
4. Γατί δεν μιλάτε για την απόσυρση του κράτους από την ύπαιθρο και την συνακόλουθη ταλαιπωρία των κατοίκων που από το Μαλακάσι, το Μαυρέλι το Χαλίκι πρέπει να κατέβουν στα Τρίκαλα για να συναντήσουν το οργανωμένο υποτίθεται κράτος;
5. Γιατί θέτετε την άσκηση των όποιων χόμπι επιμέρους ομάδων της κοινωνίας σε πρώτη προτεραιότητα και τα πραγματικά προβλήματα τα προσπερνάτε;
6. Γιατί όλα πρέπει να αναχθούν στο κέρδος, ξεπουλώντας τα άγια τοις κυσί;